Tot auzim despre inteligența emoțională (EQ) și cât de importantă este ea. Ai avut vreodată de a face cu un superprofesionist, dar care nu știa să se poarte cu colegii? Cineva foarte deștept, dar pe care toți îl evită? Iată o situație în care inteligența emoțională e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire. Cine este inteligent emoțional și cine nu e?

eq.jpg

 

Calități ale celor cu inteligență emoțională ridicată, după spusele lui Daniel Goleman:

·        Abilitatea de a identifica emoțiile proprii, precum și pe cele ale altora.

·        Abilitatea de a folosi emoțiile proprii și pe altora pentru rezolvarea de probleme.

 

·        Abilitatea de a controla emoțiile, pe ale tale și pe alte altora, precum și abilitatea de a înveseli sau de a calma pe cineva.

Conceptul de inteligență emoțională plutește prin aer încă din anii ’90, când psihologii americani John Meyer și Peter Salovey l-au impus în discuția de zi cu zi.

Există o corelație clară între intelingența emoțională și succesul profesional și personal. Oamenii care au un EQ ridicat, se înțeleg mai bine cu colegii și duc proiectele la capăt în timpul alocat, nu se agită prea tare din cauza agresivității venite din partea clienților, rămân concentrați pe rezultate și nu se ofensează ușor.

 

Dacă doi candidați la un post au un IQ asemănător, cel care are totuși inteligența emoțională mai ridicată, va fi un câștig pentru companie. Acești oameni sunt agenți ai schimbării, pentru că nu se tem de ea.

Ei înțeleg că schimbarea face parte din viață și se adaptează. Sunt conștienți de ei înșiși. Știu la ce sunt buni și unde mai e loc de învățare. Nu se tem de greutăți, ei știu că sunt parte integrantă a procesului.

Oamenii cu un EQ ridicat sunt empatici, pot înțelege corect și complet ce li se comunică, se pot pune în papucii altuia. Pot trece prin situații stresante fără să dramatizeze.

 

Oamenii cu EQ ridicat sunt cei care știu că a face ceva e mai bine decât a face ceva perfect. Sunt în stare să învețe din greșeli și nu sunt debusolați de critici. Ei știu să le asculte fără să le ia în nume personal și să învețe ceva din ele.

Citește mai multe pe psychologies.ro

 

 

Articole asemănătoare