Potrivit unui articol din New York Times, copilul mediu, între 8 şi 18 ani, petrece peste 7 ore zilnic utilizând dispozitive avansate tehnologic (gadgeturi) dintre care 2 ore de muzică, aproape 5 ore de televizor şi filme, trei ore de internet şi jocuri video, şi doar 38 de minute pentru cititul de modă veche, potrivit Kaiser Family Foundation, ceea ce însumat da până la 75 de ore pe săptămână! Aceste statistici nu sunt doar numere; ele sunt o reflectare a căii pe care a luat-o societatea noastră. Există o corelaţie directă între numărul de ore petrecute pe gadgeturi şi obezitate, note scăzute, nerăbdare, violenta, şi o pierdere a interesului pentru viaţa de familie.

tech-gifts-kids.jpg

 

Obezitate şi efectele negative

Potrivit Center for Disease Control and Prevention (Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor), 16% dintre copiii din ţările occidentale între 6 -19 ani sunt supraponderali sau obezi, un număr care s-a triplat din 1980(aproape în întregime datorită folosirii electronicelor). A fi supraponderal aduce cu sine o grămadă de probleme de sănătate. Mulţi dintre aceşti copii au o mare şansă de a dezvolta diabetul de tip II, astm, apnee în somn, discriminare socială, înalt nivel de colesterol şi/sau hipertensiune. De asemenea, potrivit unui studiu al Universităţii de Medicină Stanford, elevii de şcoală elementară consuma 20% din caloriile zilnice în timp ce privesc la televizor, ceea ce de obicei include gustări nesănătoase, datorită reclamelor la junk food (hrana gunoi) şi plictiselii. Coincidenţă, copiii nu ard niciuna dintre aceste calorii în timp ce sunt proţăpiţi în faţa televizorului.

Educaţia

 

O altă situaţie vizată este următoarea: copiii care petrec prea mult timp în faţa televizorului sau jucând jocuri video tind să aibă note mai slabe decât acei elevi care sunt activi şi implicaţi în activităţi extraşcolare. Studiile au arătat că întrucât ei sunt obişnuiţi cu multitaskingul (executarea mai multor activităţi simultan, d. ex. Vizualizarea mesajelor e-mail şi ascultarea muzicii), ei au probleme în a-şi focaliza întreaga atenţie asupra temelor. Studiile întreprinse de către dr. Rosen de la Cal State au arătat că tinerii de 16-18 ani executa în medie câte 7 acţiuni simultan, la un moment dat scriind mesaje text pe telefonul mobil, trimiţând mesaje instant tip Yahoo Messenger şi verificând Facebook cu televizorul pornit. “Mă îngrijorez că tinerii nu vor fi capabili să îşi activeze capacitatea de a se focaliza şi concentra atunci când vor avea nevoia să o facă”, a spus Vickey Rideout, un vicepreşedinte al Kaiser Foundation.

Lenea şi efectele negative 

Nerăbdarea merge mâna în mână cu lenea pe care copiii încep să o dezvolte. Datorită uşurinţei accesului la internet, copiii acum se aşteaptă la răspunsuri imediate şi se bazează pe internet să le dea toate răspunsurile. Ei aşteaptă răspunsuri înainte ca ei să aibă timp să se gândească la soluţii. Potrivit unui articol din New York Times, noua tehnologie creează distanţări între minigeneratii şi aceste distanţări sunt cele mai vizibile în comunicare şi alegerile privitoare la distracţii. Dr. Rosen a spus că cele mai noi generaţii, spre deosebire de cei un pic mai în vârstă ca ei, vor aştepta un răspuns instantaneu de la oricine cu care comunică, şi nu vor avea răbdarea de a aştepta mai mult. “Ei vor vrea ca învăţătorii şi profesorii lor să le răspundă imediat, şi se vor aştepta să aibă acces instantaneu la oricine, fiindcă la urma urmei aceasta este experienţa cu care au crescut ei”, a spus el. Aceasta este o problemă comună a copiilor acestei generaţii şi copiii pierd valoarea de a învăţa din propriile greşeli.

 

Viaţa de famile

Familiile sunt afectate şi ele de toată această nouă tehnologie. Când un grup de copii de 4-6 ani a fost confruntat cu a alege între a privi televizorul şi a petrece timpul cu părinţii lor, 54% mai degrabă ar fi privit la televizor. De asemenea, potrivit aceluiaşi sondaj făcut de A.C. Nielson Company, în medie părintele petrece trei minute jumătate PE SĂPTĂMÂNĂ având conversaţii semnificative cu copiii săi. Tehnologia creează o distanţare între generaţii care îi face pe părinţi să se simtă de parcă nu mai au nici o legătură cu ceea ce fac copiii lor. Pe de altă parte, mulţi părinţi fiind destul de stresaţi cu alte probleme, prefera să lase copii în faţa televizorului ori a calculatorului, numai să ai ba şi ei câteva momente de linişte.

Violenta şi efectele negative

 

Un alt subiect controversat este măsura violenţei la care sunt expuşi copiii în timp ce joacă jocuri video sau se uită la televizor. Multe emisiuni TV oferă modele de comportament foarte sărace în valori morale şi expun copiii la lucruri la care poate că sunt prea tineri să le vadă, în timp ce în jocuri video le e permis să folosească arme false. Acelaşi sondaj al A.C. Nielson Company a raportat că la momentul terminării şcolii elementare, copiii au văzut deja 8000 de crime. În SUA se arata la programele pentru copii de la televiziune o medie de 20-25 de acte de violenţă în fiecare oră. O asociere semnificativă a fost găsită între perioada de timp petrecută privind televizorul în adolescenţă, cu expunerea aceasta la violenţă, şi probabilitatea unui comportament antisocial ulterior, cum ar fi agresiunea ameninţătoare, atacul său lupta cu violenţă fizică având ca rezultate ranirile, şi jaful. Copiii mici sunt mai uşor de influenţat, şi este mult mai dificil pentru ei ca să distingă între fantezie şi realitate, neputând discerne cu uşurinţă motivaţiile violenţei, ei învăţând prin observaţie şi imitare.

citeste mai multe pe abcnews.go.com

 

 

Articole asemănătoare