Când oamenii vor să slăbeasca se gândesc automat la restricționarea caloriilor sau la o sesiune intensă la sală. Însă autorul și specialistul în medicină holistică Deepak Chopra este de părere că se poate slăbi foarte ușor cu ajutorul meditației.

chopra.png

Astfel, Chopra a explicat intr-un articol din "Huffington Post" ca meditatia poate genera, in doar opt saptamani, suficiente modificari pozitive in creier pentru a reprograma legaturile neuronale ale acestuia, astfel incat sa iti poti modifica atat obiceiurile alimentare cat si alte comportamente asociate. Chopra este de parere ca trebuie sa inlocuim ideea preconceputa conform careia ”asa te nasti” cu ”atat esti de prezent in propriul tau corp”.

 

Meditatia constientizarii depline (mindfulness)

Cele mai multe tipuri de meditatie implica o stare de nemiscare prelungita. Meditatia care te invata sa te concentrezi pe prezent si pe care Chopra o recomanda pentru pierderea in greutate, poate fi facuta atat intr-o pozitie de nemiscare, cat si in timpul desfasurarii activitatilor zilnice.

Secretul meditatiei mindfulness este sa fii foarte atent. Acest lucru inseamna ca nu trebuie sa faci mai multe lucruri deodata. De exemplu, pentru a medita in timp ce mananci, fii atent la ceea ce mananci, nu citi, nu te uita la televizor si nu vorbi. Metoda lui Chopra te ajuta sa inveti sa simti mancarea si sa o savurezi, dar si sa fii atent la cat mananci si de ce. In acest fel ramai constient de ceea ce se intampla in corpul tau in loc sa te lasi distrat de alte lucruri si sa ajungi sa iti dai seama ca ai mancat iar prea mult.

 

Constientizarea si greutatea

Unii oameni slabesc fara sa depuna eforturi atunci cand incep sa mediteze, afirma Chopra intr-un interviu pentru ”Dr. Oz Show”. Acest lucru are legatura cu o mai profunda stare de constienta fata de ceea ce se intampla in propriul corp. Oamenii mananca din doua motive: unul fizic si al doilea emotional. Meditatia are un efect de calmare, ceea ce reduce nevoia de a manca, ce apare in situatiile de stres.

Grade diferite ale senzatiei de foame

 

Constientizarea stomacului este o parte importanta a strategiei de meditatie pentru slabit. Pune o mana pe stomac inainte de a manca si gandeste-te la cat de flamand esti. Pe o scara de la unu la zece, in care unu este o senzatie puternica de foame si zece o senzatie de ”burta plina”, Chopra recomanda ca starea de foame sa fie cat mai aproape de nivelul unu, ca sa mananci.

Mancarea are un gust mult mai bun cand esti flamand. Dimensiunea stomcului gol nu este mai mare ca un pumn. Deschide plamele si imagineaza-ti-le pline de mancare. Cam atat ar trebui sa mananci, spune Chopra. Pentru o digestie usoara, ar trebui sa manaci atat cat stomacul sa fie doar pe doua treimi plin. Acest lucru ar insemna un nivel al foamei de cinci pe o scara de la unu la zece.

Reactia lupta-sau-fugi

 

Nivelul ridicat de stres din lumea moderna mentine oamenii intr-o stare constanta de lupta-sau-fugi. In aceasta stare de stres, corpul elibereaza steroizi, care maresc grasimea abdominala, deoarece corpul interpreteaza stresul cronic ca pe o stare de foame extrema. Meditatia are rolul de a combate acest raspuns. Meditatia calmeaza nervii si lupta impotriva acumularii grasimii abdominale in exces.

Sursa: livestrong.com

 

 

Articole asemănătoare