1. Vara organismul nostru digera mai lent si mai greoi asa ca e indicat sa nu-l supuneti unui stres suplimentar. Evitati mancarurile grele, prajelile, sosurile, mezelurile, branzeturile fermentate.
  2. Hidratati-va corespunzator cu apa! Asta inseamna 40-45 ml/kg/corp zilnic. Bauturile racoritoare gata ambalate la sticla sau cutie nu hidrateaza la fel ca apa si ingrasa . Un pahar de suc “natural” “cu pulpa” poate sa contina 6-8 cuburi de zahar!
  3. Mancati zilnic mai multe feluri de legume pentru a beneficia de o gama cat mai larga de vitamine, minerale si enzime. Lipsa diversitatii in dieta este o problema generala. Numarati tipurile de legume pe care le consumati de obicei si o sa vedeti ca sunt putine la numar. Incercati in perioada verii sa aveti la fiecare masa 3 tipuri diferite de legume.
  4. Ciresele sunt vedetele perioadei mai -iunie. Sunt diuretice, laxative contin fibre dar sunt un pericol pentru silueta. Au 75-80 cal /100 g iar daca obisnuiti sa mancati kilograme , veti avea surpriza de a va ingrsa desi nu ati mancat mare lucru in rest. Limitati-va la 300 g in prima parte a zilei.
  5. Branza cu rosii e o combinatie foarte apreciata , in special vara. Sunt persoane care obisnuiesc sa manance doar asta saptamani intregi. Atentie, poate avea efecte pro inflamatoare si daca o consumati in exces ( zilnic), va veti ingrasa. Portia corecta de branza telemea, de exemplu, este de 50-60 g adica 4 degete.
  6. Rosiile sunt legume ideale pentru aceasta perioada. Contin potasiu, vitamina C, fibre si sunt cea mai bogata sursa naturala de licopen, un antioxidant care ne protejeaza pielea de imbatranire si de actiunea nociva a razelor ultraviolete. Le puteti consuma in salate, gatite sau sub forma de suc.

cheese_tomatoes_cloves_leaves_white_background_77641_3840x2160.jpg

Puteți combina roșii cu mar verde, patrunjel , busuioc si menta și să faceți un smoothie delicios și hrănitor! 

 

S-ar putea să-ți placă și:


  • INGREDIENTE
  • 3 rosii
  • 1 tulpina telina
  • o mana patrunjel
  • busuioc proaspat – 4-5 frunze
  • menta frunze 4-5 frunze
  • 1 mar verde
  • sare dupa gust
  • o lingurita de ulei de masline

 

S-ar putea să-ți placă și:


Articole asemănătoare