Din ce în ce mai mult ştiinţa descoperă că minusculele creaturi trăind în intestinele tale sunt acolo pentru un scop clar. Cunoscut drept microbiom, circa 100.000 de miliarde dintre aceste celule îţi populează corpul, în special intestinele şi alte părţi ale sistemului digestiv. De fapt 90% din materialul genetic aflat în corpul tău nu îţi aparţine ţie, ci bacteriilor, fungilor, virusurilor şi altor microorganisme ce compun microflora ta. Majoritatea acestor microorganisme sunt bune, şi ele lucrează împreună ca ajutoare pentru sistemul digestiv şi pentru menţinerea sănătăţii tale. Bacteriile benefice, mai bine cunoscute drept probiotice, împreună cu o armată de alte microorganisme, sunt  cruciale pentru sănătatea ta, încât cercetătorii le-au comparat cu “un organ abia acum recunoscut”.

7102Lactobacillus bulgaricus.jpg

 

De exemplu, ştim acum că microflora ta influenţează:

  • Exprimarea genelor tale
  • Sistemul tău imunitar
  • Dezvoltarea creierului, sănătatea mentală şi memoria
  • Greutatea
  • Riscul a numeroase boli cronice şi acute, de la diabet la cancer

Cum să îţi optimizezi flora intestinală

O dietă alimentară sănătoasă este modul ideal de a menţine o floră intestinală sănătoasă, ca şi consumul regulat de alimente tradiţionale fermentate sau cultivate, reprezintă cel mai uşor mod de a-ţi asigura o floră intestinală optimă. Opţiunile sănătoase includ:

 
  • Legume fermentate (murate) de toate felurile (varza; morcovi; varza kale/creată; salată; ţelină condimentată cu ghimbiri şi usturoi),
  • Kombucha (o ciupercă)
  • Lassi (o băutură indiană pe bază de iaurt consumată tradiţional înainte de cină),
  • Natto (soia fermentata-reteta japoneză)
  • Tempeh (soia fermentata-reteta indoneziana),
  • Kim chee (varza murata-reteta coreeană)

Asiguraţi-vă că vă ţineţi departe de versiunile pasteurizate, întrucât pasteurizarea va distruge multe dintre probioticele ce apar natural. De exemplu, majoritatea iaurturilor “probiotice” pe care le găsiţi în orice magazin alimentar NU sunt recomandate. Întrucât sunt pasteurizate, ele vor fi asociate cu tot felul de probleme ce ţin de produsele lactate pasteurizate. Ele mai conţin în mod tipic zaharuri, sirop de porumb bogat în fructoza, coloranţi şi/sau îndulcitori artificiali – toate substanţe care sunt dăunătoare sănătăţii.

Consumarea de alimente fermentate tradiţional vă va oferi şi următoarele lucruri suplimentare benefice pentru sănătate:

Nutrienţi importanţi: unele alimente fermentate sunt excelente surse de nutrienţi esenţiali precum vitamina K2, care este importantă pentru prevenirea formării plăcii arteriale şi a bolilor de inimă. Mai puteţi obţine vitamina K2 de care aveţi nevoie (circa 200 micrograme) mâncând 15 grame de natto zilnic. Acest aliment este puternic producător de multe dintre vitaminele B.

 

Optimizarea sistemului tău imunitar: Probioticele sunt dovedite că modulând răspunsurile imunitare prin sistemul imunitar al mucoasei intestinale, şi au şi un potenţial anti-inflamator. Optzeci la sută din sistemul imunitar este localizat în sistemul tău digestiv, făcând din intestinele sănătoase un punct crucial dacă vrei să îţi menţii sănătatea la nivel optim, întrucât un sistem imunitar robust este apărarea ta numărul unu împotriva tuturor bolilor.

Detoxificarea: Alimentele fermentate reprezintă unii dintre cei mai buni chelatori disponibili. Bacteriile benefice din aceste alimente sunt detoxifianţi foarte puternici, capabili să elimine o largă gamă de toxine şi metale grele

Eficiente ca şi costuri: alimentele fermentate pot conţine de 100 de ori mai multe probiotice decât un supliment alimentar, deci adăugând o cantitate mică de alimente fermentate fiecărei mese, vă va oferi beneficii maxime pentru banii dumneavoastră

 

Varietatea naturală a microflorei: cât timp veţi diversifica alimentele fermentate şi pregătite tradiţional pe care le consumaţi, veţi obţine o mai largă varietate de bacterii benefice decât aţi obţine din orice supliment. Când începeţi, veţi consuma câte puţin, adăugând câte o jumătate de lingura de legume fermentate la fiecare masă, şi treptat veţi ajunge la circa o jumătate de cană de legume fermentate sau alte alimente tratate în mod tradiţional la una până la trei mese pe zi. Întrucât alimentele tratate astfel sunt puternici detoxifianţi, aţi putea experimenta simptome de detoxifiere, sau “criză vindecării”, dacă introduceţi prea multe odată.

Dacă alimentele fermentate nu sunt o opţiune, suplimentele cu probiotice şi enzime naturale sunt mereu o alegere bună. Acestea se găsesc în magazinele naturiste. Dacă nu ştiţi pe care să le alegeţi, căutaţi să luaţi produse care să aibă cât mai multe lanţuri de bacterii care să fie din surse vegetale nu animale. 

EVITAŢI aceasta pentru a vă optimiza flora intestinală!

 

Odată cu consumul de alimente fermentate natural şi/sau suplimente de înaltă calitate, este esenţial să evitaţi zahărul, inclusiv fructoza. Zahărul alimentează bacteriile patogene, drojdiile, fungii din intestine, ceea ce de fapt s-ar putea să îţi dăuneze mai mult decât impactul asupra rezistenţei la insulina. 

citeste mai multe pe viataverdeviu.ro

 

S-ar putea să-ți placă și:


Articole asemănătoare