Mămăligă este un fel de mâncare originar din nordul Italiei şi, deşi este considerată un tip de mâncare rural, mămăligă este foarte apreciată şi în zonele urbane. În plus, mămăligă se pregăteşte foarte uşor și poate fi combinată cu numeroase alte alimente. Mămăligă se face din mălai sau chiar din griș, ambele aducând numeroase beneficii organismului. Mai mult, mălaiul nu conţine gluten şi poate fi consumat şi de către cei care au intoleranţă la gluten.

 s604x0_s604x0_mamaliga.jpg

 

Mămăligă este bogată în minerale, vitamine şi nutrienţi de care corpul are nevoie pentru a funcţiona normal. Este bogată în grăsimi sănătoase ce ajută în bună funcţionare a intestinelor. Întrucât îmbunătăţeşte digestia, mămăligă este chiar indicată în curele de slăbit.

Porumbul este principalul motiv pentru care mămăligă este considerată a fi atât de sănătoasă. La fel ca şi orezul şi grâul, porumbul oferă corpului energia necesară.

Porumbul abundă în nutrienţi cum ar fi folatii, vitamina B6, vitamina C şi vitamia E, tiamina, riboflavina şi niacina.

 

În plus, porumbul asigură o concentraţie mai ridicată de fosfor, magneziu, zinc, potasiu, cupru, seleniu şi mangan.

S-ar putea să-ți placă și:


Mămăligă nu are deloc multe calorii, este recomandată în diete şi pentru bebeluşi şi copiii mici. Copiii adoră mămăligă, mai ales dacă este combinată cu iaurt sau legume şi ii ajută să aibă şi o imunitate mai puternică.

Un alt beneficiu al mămăligii este că reduce riscul de cancer, lucru ce a fost demonstrat printr-un studiu făcut de oamenii de ştiinţă americani. În special mămăligă reduce riscul de cancer la colon şi reduce riscul de formare a hemoroizilor.

 

Mămăligă prezintă un efect anti-oxidant asupra corpului şi reduce nivelul de colesterol rău graţie conţinutului de grăsimi sănătoase, fibre şi carbohidraţi. Consumul de mămăligă are un efect pozitiv şi asupra inimii şi circulaţiei sângelui.

Există și o dietă cu mămăligă şi iaurt, dietă care devine din ce în ce mai populară. Iaurtul era deja recomandat în diete întrucât îmbunătăţeşte digestia. Dacă se adăugă şi mămăligă, fiţi siguri că rezultatele nu vor înceta să apară. Ţineţi cont de faptul că nu trebuie să consumaţi nimic cu 3 ore înainte de culcare.

citeste mai multe pe bzi.ro

 

 

Articole asemănătoare