Cafeaua este o băutură complexă şi delicioasă. Licoarea a fost subiectul multor studii care au împărţit oamenii de ştiinţă în două categorii. În timp ce unii spun că este foarte sănătoasă, alţii avertizează că pot duce la apariţia unor boli cronice. Pe cine să credem, până la urmă? Este cafeaua prieten sau duşman? Răspunsul ar putea fi simplu: şi una, şi alta. Iată care sunt beneficiile şi riscurile consumului de cafea.

 cafea-sfatulparintilor.ro-pixabay_com.jpg

 

Beneficii

– Cafeaua conţine antioxidanţi, vitamine şi minerale

 – Consumul de cafea poate preveni afecţiuni precum Parkinson, Alzheimer, diabet de tip 2, astm, tulburări de risc cardiac, atac de cord, ciroza

 

 – Poate acţiona ca analgezic

 – Poate reduce durerile musculare

 – Femeile care beau mai mult de 5 ceşcuţe de cafea pe zi îşi reduc riscul de a dezvolta cancer cu până la 57%, faţă de persoanele care beau mai puţin de o ceşcuţă pe zi

 

 – Bărbaţii care beau 6 ceşcuţe de cafea pe zi îşi pot reduce riscul de a dezvolta cancer la prostată cu până la 60%.

 Riscuri

 – Prea multă cafea dăunează sănătăţii

 

 – Tulburări de somn

 – Halucinaţii auditive

 – Cafeină poate inhiba absorbţia unor minerale precum magneziu, zinc, fier

 

 – Creşte tensiunea arterială

 – Efect diuretic, deshidratare

 – Pătează dinţii

 – Poate cauza arsuri

 – Prăjirea cafelei poate duce la formarea unor subsante cu risc cancerigen precum creozot, pirimidina, gudron

 – Arborii de cafea sunt supuşi tratamentelor cu pesticide.

 Conţinutul de cofeină (ceaşca/mg)

 – Cafea filtru 114-175

 – Expresso 100

 – Instant 65-100

 – Decaf 3-4

 – Decaf instant 2-3.

 Conţinutul posbil de calorii

 – Cu frişcă – 77

 – Cu caramel – 25

 – Cu zahăr -15

 – O lingură de lapte integral – 18

 – O lingură de lapte degresat – 11.

 Sursă: sfatulparintilor.ro

 

Articole asemănătoare