Înghiţirea de pastile cu calciu a devenit normă în cultura noastră în care osteoporoza s-a generalizat. Însă în ultimii ani cercetătorii arată că suplimentele cu calciu pun în pericol sănătatea inimii. Suntem lăsaţi să ne minunăm: calciul este binefăcător sau periculos? Există prea puţină îndoială că acest element joacă multe roluri cheie în sănătatea noastră, dar ultimele cercetări clarifica faptul că doar calciul nu este răspunsul. Mulţi experţi de frunte spun că vitamina K2 este veriga lipsă din puzzle-ul calciului.

calciu.JPG

 

Calciul aparţine oaselor noastre, nu sângelui. Când vitamina K2 are nivel scăzut, calciul se strânge în sângele nostru şi poate duce la calcifiere în artere. Studiul Rotterdam, spanacul în asimilarea calciului care a urmărit circa 4800 de indivizi pe o perioadă de 10 ani a arătat că indivizii care consumă prin dieta cea mai mare cantitate de vitamina K2 au experimentat cu 50% mai puţină calcifiere arterială şi moarte din cauze cardiovasculare.

Aceasta se petrece deoarece vitamina K2 previne acumularea calciului în artere prin activarea proteinei vasculare MGP, care inhiba calcifierea arterială. Vitamina K2 mai activează şi proteine care lucrează la mineralizarea oaselor. Aceste două importante calităţi ajuta la combaterea celor două boli care pun serioase riscuri pentru milioane de oameni: boala de inimă şi osteoporoza.

Experţii accentuează faptul că vitamina K2 este mai bine absorbită şi furnizează mai multe beneficii pentru oase şi sănătatea inimii dacă este comparată cu vitamina K1. În mod specific, forma MK-7 a vitaminei K2 (similară cu cea care se găseşte în mâncarea japoneză de soia fermentată natto) este deosebit de puternică şi stabilă în corp.

 

Problema cu calciul este să te gândeşti despre el ca izolat. În natură, substanţele nutritive nu vin în pachete izolate. Chiar alimentele care sunt foarte concentrate într-o singură substanţa nutritivă mai conţin şi un spectru de alte substanţe nutritive suplimentare ce amplifica absorbţia şi combat posibilele efecte secundare negative.

Calciul nu este făcut să fie consumat singur. În alimentele integrale calciul vine întotdeauna la pachet cu substanţe nutritive precum vitaminele K, D şi A. Aceasta nu este o simplă coincidenţă. Cercetările au arătat că toate aceste substanţe nutritive lucrează împreună pentru a promova o mai bună sănătate.

Ştiinţa abia acum descoperă ideea că substanţele nutritive trebuie luate împreună, dar acest lucru era ceva cunoscut permanent în natură. O dietă echilibrată care conţine mult calciu împreună cu vitamina K2 şi un echilibru de alte substanţe nutritive importante vor fi cel mai sigur pariu pentru salvarea inimii şi oaselor tale.

 

Cele mai bune surse de vitamina k2 sunt în vegetalele cu frunze verzi: spanac, kale, salată, pătrunjel, brocolli etc. Acestea conţin şi cantităţi importante de calciu, lucru deloc întâmplător dar şi de magneziu care este iarăşi un element imbortant în întărirea oaselor. La toate acestea dacă adăugăm şi vitamina D prin expunerea pielii noastre la soare măcar 15 minute la două zile, exerciţii fizice cel puţin 20 de minute pe zi şi alimente bogate în siliciu, şi avem reţeta cea mai bună pentru asimilarea calciului, oase puternic şi o sănătate durabilă.

Sursa: usatoday.com

 

 

 

S-ar putea să-ți placă și:


Articole asemănătoare