Daca esti in cautarea unui traseu de munte pe care sa-l strabati cu piciorul si vrei sa fie si frumos si nici prea lung, atunci CHEILE ZANOAGEI este o optiune perfecta. Traseul poate sa fie facut usor impreuna cu copiii si dureaza pana la trei ore dus intors. Poate sa fie o escapada de o zi sau sa-l parcurgi daca esti cazat pe Valea Prahovei. Din Bucuresti pana la campingul Cheile Zanoagei, de unde incepe traseul, nu faci mai mult de 3 ore cu masina iar din Sinaia faci in jur de o ora. Drumul pana la Campingul Zanoaga e asfaltat de curand si este foarte bun dar destul de ingust. Cand ajungi la camping poti lasa masina pe marginea drumului si sa continui pe jos in partea stanga, urmand semnul cruce albastra.

Traseul va intampina cu o deschidere larga strajuita de stanci uriase, apoi se ingusteaza imediat dupa cativa metri, strangandu-se in jurul raului peste care sunt amenajate cateva podete de lemn vopsite in negru. Este un traseu destul de vechi pentru ca pietrele cu care este „pavat” drumul sunt foarte bine finisate, probabil de talpa miilor de turisti care au trecut pe aici.
Cheile-Zanoagei-22 (1).jpg

De-o parte si de alta a traseului gasiti presarate mici panouri informative, care va invita sa descoperiti mai bine fauna prezenta in chei.

Incheiati salbaticul traseu cu plamanii incarcati de ozon si cu privirea incantata de natura, acompaniati de varfurile abrupte ale cheilor cu brazi semeti  si de Ialomita care incearca din cand in cand sa  atraga atentia cu cate o cascada.

Ajungeti apoi in zona Lacului verde Scropoasa de unde continuati pe langa el spre Cheile Orzei. Acestea incep in partea opusa a lacului dar nu se pot vizita. Puteti face cateva poze si apoi sa va continuati drumul.

Mai mergeti circa doua ore prin padure si pe langa alte chei ale Ialomitei apoi va puteti intoarce. Este suficient sa ajungeti pana in partea opusa a lacului, inca 10 minute de mers si apoi sa va intoarceti si sa faceti dreapta pe langa baraj ca sa va astamparati setea cu cea mai pura apa din lume, cea de la Cascada 7 Izvoare.

Pana la 7 Izvoare se poate ajunge si cu masina pe un drum de piatra venind dinspre Campingul Zanoaga. Primul drum  ce se face la dreapta si lasa asfaltul in urma cu indicator spre Moroieni, tinand apoi tot inainte la urmatoarea intersectie, spre drumul catre care nu exista nici un indicator. Nu este nimic amenajat aici, deci trebuie sa traversezi raul pe pietre ca sa poti sa-ti umpli sticla cu apa, sau sa o iei prin padure pana sus.

Daca mai aveti timp puteti sa ajungeti de aici foarte usor la Pestera Ialomicioarei, la Cabana Padina, la Cheile Tataru Mare si Lacul Bolboci, la Turbaria Laptici.