Temperaturile scăzute au efecte profunde asupra corpului în timpul iernii, însă nu toate sunt negative! Iată câteva dintre efectele frigului asupra corpului și cum le poți face față.

frig.jpg

Sistem imunitar slăbit

 

Deși frigul nu te face să răcești poate avea un efect de suprimare a sistemului imunitar. Sezonul rece este și sezonul bolilor respiratorii, cum ar fi gripa. Acest lucru se datorează, în parte, faptului că unele organisme infecțioase, cum sunt virusurile de gripă, iubesc temperaturile mai scăzute, însă sunt dovezi care arată că expunerea la frig poate suprima sistemul imunitar, favorizând creșterea infecțiilor.

Atacuri de astm

Inspirarea rapidă a aerului rece pe gură, ca atunci când cureți zăpada sau alergi afară, poate declanșa spasme pulmonare. Este indicată utilizarea fularelor sau a măștilor de față, precum și inspirarea aerului pe nas, pentru a-l mai încălzi înainte de a ajunge în plămâni.

 

Migrene

Odată cu scăderea temperaturilor scade și presiunea barometrică, ceea ce poate duce la probleme cu sinusurile și la migrene.

Libido scăzut

 

Dacă frigul te face să te bagi sub plapumă nu înseamnă că îți crșste apetitul pentru sex. Lumina scăzută a soarelui (care reduce producția de serotonină), combinată cu efectul depresiv al frigului asupra neurotransmițătorilor poate face ca libidoul să intre ...în hibernare.

Arde grăsimile mai repede

Chiar dacă nu poate șterge în totalitate urmele exceselor din timpul sărbătorilor de iarnă, vremea rece ajută corpul să ardă grăsimile mai eficient. Într-un studiu din 2012, cercetătorii au descoperit că frigul poate activa ”grăsimea maro”, un tip de grăsime prezent în anumite părți ale corpului și care, atunci când este activată, poate arde ”grăsimea albă”. Astfel, simpla senzație de frig te poate ajuta să arzi calorii. Pentru a optimiza acest efect al frigului este bine să faci mișcare în aer liber, chiar și atunci când temperaturile sunt scăzute.

 

Reduce inflamația

Într-un studiu din 2011, alergătorii expuși la temperaturi extrem de scăzute s-au recuperat după efortul fizic mai rapid decât cei care au urmat alte terapii sau folosit repaosul ca formă de recuperare. Acest lucru a arătat că exercițiile fizice desfășurate în timpul iernii produc inflamații mai reduse decât cele desfășurate în timpul verii!

Ajută la funcționarea creierului

 

Există dovezi științifice că mintea umană funcționează mai bine la temperaturi mai scăzute. Un studiu bine-cunoscut, din 1972, a arătat că, într-o școală, copiii au dat cele mai bune rezultate la temperaturi de 16 grade, în timp ce alte studii arată că oamenii studiază mai bine pe vreme ”rea”.

Sursa: care2.com

 

Articole asemănătoare