O formă plăcută de a exprima iubirea şi afecţiunea pentru o altă persoană este îmbrățișarea. Acest mic gest poate face minuni mari, dacă este folosit conştient pentru fiecare din noi. Îmbrăţişarea este o metodă eficientă de a reduce nivelul de stres resimţit de noi, devenind o cale sigură de a menţine sănătatea fizică şi psihică, și chiar contribuind la întărirea sistemului imunitar. Ai știut faptul că osimplă îmbrăţişare scade nivelul cortizolului, care reprezintă hormonul stresului. Când cortizolul din organism scade, atunci creierul produce mai multe substanţe chimice care îmbunătăţesc dispoziţia. Tot îmbrăţişarea măreşte şi producţia de hemoglobină, care alimentează organismul cu oxigen.

 imbratisare.jpg

 

Sistemul imunitar. O îmbrăţişare de doar 10 secunde reduce presiunea arterială şi măreşte cantitatea de oxitocină, un hormon al plăcerii. Stabilind o conexiune între inimă şi receptorii de oxitocină, această reţea de nervi, activată în timpul unei îmbrăţişări, contribuie la protejarea cordului împotriva unei serii de afecţiuni cardiace.

Bătăile de inimă. Ce poate fi mai calmant pentru inimă decât o îmbrăţişare. Frecvenţa cardiacă a celor ce se îmbrăţişează se reduce cu 5-10 bătăi pe minut. Obiceiul de a îmbrăţişa o persoană şi de a-i frecă uşor spatele facilitează circulaţia sângelui către organele vitale, contribuind la prevenirea atacurilor de inimă.

Îmbrățișarea ne dăruiește nu numai sănătate dar și bună dispoziție, încredere că totul este și va fi bine. Și de ce să nu combinăm plăcutul cu beneficul? Oare este complicat de a te apropia de persoana dragă și de a o îmbrățișa? Fie prietenă, soră, frate, soț, nouă cu toții ne place să ne simțim cuprinși în brațele.

 

sursa: hora.md

 

S-ar putea să-ți placă și:


 
Articole asemănătoare