Cea mai asteptata perioada a anului poate fi, totodata, si cea mai stresanta, daca masina nu este in stare perfecta de functionare. In conditii ideale, nu trebuie decat sa facem bagajele, sa ne urcam in masina si sa conducem sutele de kilometri care ne despart de destinatia de vis a vacantei. In practica, lucrurile pot arata si altfel, cu timp pierdut langa masina imobilizata de vreo defectiune. Pentru ca masina sa nu fie veriga slaba in planul de vacanta, e recomandat sa beneficieze de o verificare minutioasa inainte de plecare. Multe service-uri ofera astazi un pachet complet de servicii, la preturi corecte. Dar daca nu ai nimic impotriva sa te murdaresti putin pe maini, poti face aceste verificari si singur, economisind bani de vacanta. Auto Bild iti arata care sunt cele mai importante aspecte de avut in vedere.

 masina-decapotabila-vara-0.jpg

 

Ce trebuie să verifici înainte de plecare?
Lichidul de răcire. Nu deschideti capacul cand motorul e cald. Verifică dacă nivelul lichidului este cel indicat pe manualul de funcționare a mașinii. Dacă este scăzut, atunci completează-l cu tipul de antigel recomandat de producător. Dacă lichidul prezintă urme de uzură, atunci, cel mai sigur, este să îl schimbi cu unul nou.  
Uleiul. Completeaza cu cantitati mici, prea mult ulei poate defecta motorul. Completează uleiul auto cu cantitatea suficientă pentru a nu afecta motorul și foarte important să fie unul de calitate, preferabil cel specificat de producător.
Lichidul de frână și plăcuțele de frâna. Pentru a te asigura că sistemul de frânare funcționează conform reglementărilor de siguranță și securitate, este important să te asiguri că lichidul de frână a fost înlocuit și dacă nivelul este cel corespunzator drumului parcurs. Chiar daca nivelul este corect, lichidul de frana trebuie inlocuit la fiecare doi ani.
Farurile. În acest pas, trebuie să ai în vedere ștergerea sticlei de la faruri cu o soluție de curățare și dacă becurile cu halogen trebuie schimbate.  Becurile cu halogen se schimba in general usor, dar cele cu xenon trebuie inlocuite intr-un atelier specializat.
Bujiile. Un strat maroniu este normal. Daca se depune calamina in cantitati mari, se curata sau se inlocuiec. De regulă, bujiile se schimba la un interval de 2 ani sau la maximum 300-400 km. În condițiile în care călătoriile tale sunt derulate pe kilometrii lungi, înlocuirea bujiilor este cu precădere importantă.
Anvelopele. La incarcare maxima, si anvelopele trebuie umflate la presiunea maxima specificata in cartea masinii. Valabil si pentru roata de rezerva. Anvelopa nu trebuie sa aiba umflaturi sau crapaturi, iar inaltimea profilului sa aiba cel putin trei milimetri.

Electrolitul bateriei
Pentru completare foloseste numai apa distilata. Daca ai posibilitatea, incarca bateria.

 

 

S-ar putea să-ți placă și:


Articole asemănătoare